آموزش

همه چیز درباره ساعت های ضد آب

ساعت های ضد آب

ساعت های ضد آب: ممکن است با اصطلاحات مختلفی برای نشان دادن مقاومت در برابر آب ساعت ها برخورد کرده باشید. برخلاف تصور رایج، یک ساعت ضد آب 30 متری به این معنی نیست که می توان آن را تا عمق 30 متری آب برد. این راهنما از سایت پلاتین واچ اصطلاحات مربوط به ساعت مچی های ضد آب را توضیح می دهد. این اصطلاح برای سایر محصولات خانگی نیز کاربرد دارد. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

همه چیز درباره ساعت های ضد آب

ساعت مچی ضد آب

اگر در مورد تفاوت بین ساعت ضد آب و مقاومت در برابر آب ساعت ها مطمئن نیستید، پس شما تنها نیستید!  این یک تصور غلط رایج است که ساعت های ضد آب در همه انواع آب کاملا ایمن هستند، اما اینطور نیست. پس قبل از اینکه ساعت جدید خود را زیر آب ببرید، مطمئن شوید که راهنمای کامل ما برای ساعت های ضد آب و مقاوم در برابر آب را مطالعه کرده اید.

تفاوت اصلی ساعت های ضد آب در مقابل مقاومت در برابر آب

اغلب تصور می شود که ساعت های ضد آب کاملاً در برابر آب غیرقابل نفوذ هستند، اما لزوماً اینطور نیست. سازندگان ساعت نمی‌توانند این ادعا را داشته باشند، زیرا تحت فشار زیاد، تمام قاب‌های ساعت در نهایت شروع به نشت خواهند کرد. بنابراین ساعت‌های ضدآب، به مرور زمان، در معرض آسیب آب قرار می‌گیرند.

به همین دلیل است که اصطلاح «مقاوم در برابر آب» بیشتر برای بازاریابی ساعت‌های سال 2019 استفاده می‌شود. اگر ساعتی قدیمی دارید که زمانی به عنوان ضد آب طبقه‌بندی می‌شد، احتمالاً بهتر است از شنا کردن با آن اجتناب کنید، اما پاشیدن آب ممکن است مشکلی برای این ساعت ایجاد نکند.

 مقاومت در برابر آب ساعت مچی

مقاوم در برابر آب به این معنی است که ساعت دارای مقداری محافظت در برابر آب است. در واقع، بسیاری از ساعت‌ها درجه‌بندی‌های متفاوتی در برابر آب دارند که میزان فعالیت آبی را که می‌توانید با آن‌ها انجام دهید تعیین می‌کند. بنابراین، قبل از اینکه یک ساعت ضد آب بخرید، با سطوح مختلف مقاوم در برابر آب ساعت ها آشنا شوید.

چه چیزی یک ساعت مچی را در برابر آب مقاوم می کند؟

چندین ویژگی وجود دارد که ساعت را در برابر آب مقاوم می کند. مهمترین آنها واشرها هستند. این واشر ها معمولاً از لاستیک، نایلون یا تفلون ساخته می شوند و در محل اتصال کریستال، قاب پشتی، تاج با قاب ساعت، مهر و موم های ضد آب ایجاد می کنند. اگر ساعت کرنوگراف باشد، فشار دهنده های کرنوگراف نیز باید واشر داشته باشند.

چه چیزی یک ساعت مچی را در برابر آب مقاوم می کند؟

ساعت مچی ضد آب

علاوه بر این، قاب‌های ساعت ضد آب با یک درزگیر پوشانده شده‌اند که به شکل مایع سخت‌شونده سریع اعمال می‌شود و به جلوگیری از خروج آب کمک می‌کند.

ضخامت و جنس بدنه نیز عامل مهمی در تعیین ضد آبی ساعت است. کیس باید به اندازه کافی محکم باشد تا بتواند فشار را بدون فرورفتگی تحمل کند. این بدان معناست که جنس بدنه باید از جنس فولاد ضد زنگ یا تیتانیوم باشد.

مقاومت در برابر آب چگونه آزمایش می شود؟

اساساً دو روش برای تست مقاومت آب در ساعت وجود دارد که به آنها تست “خشک” و “مرطوب” گفته می شود. در حالت اول، ساعت تحت فشار هوا قرار می گیرد و اندازه گیری هایی انجام می شود تا ببینند که آیا بدنه در نتیجه نشت هوا به داخل بدنه منبسط می شود یا خیر. اگر اینطور باشد، ساعت در برابر آب مقاوم نیست.

در نوع آزمایش “مرطوب”، ساعت ابتدا تحت فشار هوا قرار می گیرد، سپس در آب غوطه ور می شود. اگر حباب های هوا از ساعت در زیر آب خارج شود، به این معنی است که هوا قبل از غوطه ور شدن به داخل ساعت نفوذ کرده است و بنابراین در برابر آب مقاوم نیست. در نوع دیگر، ساعت در یک محفظه کوچک پر از آب قرار می گیرد که سپس تحت فشار پیستون قرار می گیرد. اگر آب وارد ساعت شود، در برابر آب مقاوم نیست.

مقاومت آب ساعت مچی در سطوح مختلف آب

تقریباً همه ساعت‌های مچی مردانه دارای درجه مقاومت در برابر آب در پشت بدنه هستند – اما این اعداد واقعاً به چه معنا هستند؟ ساعت شما می تواند در برابر پاشش های تصادفی آب مانند باران مقاومت کند، اما برای غوطه ور شدن در آب و یا دوش گرفتن مناسب نیست.

 3 بار / 30 متر

اگر مقاومت در برابر آب 30 متر را در ساعت خود دیدید به این معنیست که ساعت شما می تواند در برابر پاشش های تصادفی آب مقاومت کند. شما همچنین می توانید آن را در هنگام حمام نگه دارید، اما توصیه می کنیم این کار را فقط در صورتی انجام دهید که ساعت نو باشد یا به تازگی بسته شده باشد. این به این دلیل است که درزگیر ضد آب ساعت ممکن است به مرور زمان از بین برود، به خصوص اگر ضربه ای به آن وارد شود.

50 متر / 5 اتمسفر

این عدد نشان دهنده آن است که ساعت شما می تواند در برابر پاشش آب، و دوش مقاومت کند و برای شنا مناسب است. و برای ورزش های آبی، غواصی کنار استخر یا غواصی در دریا مناسب نیست.

10 بار/  10 اتمسفر/100 متر

مقاومت در برابر آب 100 متر یعنی ساعت شما برای شنا، غواصی مناسب است اما برای غواصی در آب مناسب نیست.

مقاومت آب ساعت مچی

ساعت ضد آب

20 بار / 200 متر

ساعت شما برای شنا، ورزش های آبی پرتحرک و غواصی مناسب است.

بیش از 30 بار / 300 متر

مناسب برای تمامی ورزش های آبی و غواصی.

ساعت و رطوبت – دشمن واقعی!

لطفاً توجه داشته باشید که همه ساعت‌ها، حتی آن‌هایی که مقاومت بالای 100 متر در برابر آب دارند، باید از شرایط حمام مرطوب و آبگرم دور نگه داشته شوند. اگرچه این ساعت‌ها ضد آب هستند، اما لزوماً در برابر هوای مرطوب/گرم که می‌تواند در ساعت نفوذ کرده و رطوبت را وارد موتور کند، مقاوم نیستند.

آیا مقاومت در برابر آب ساعت مچی دائمی است؟

نه. درست مانند یک زندگی واقعی، هیچ چیز دائمی نیست. مقاومت در برابر آب به عوامل مختلفی بستگی دارد (همانطور که در بالا ذکر شد)، با گذشت زمان، واشرها می توانند خورده یا بد شکل شوند، کیس ها آسیب ببینند و یا کریستال ها شل یا شکسته شوند. به همین دلیل است که ساعت شما، مانند ماشین و دندان های شما، نیاز به نگهداری پیشگیرانه دارد.

چگونه باید از ساعت ضد آب مراقبت کنم؟

چگونه باید از ساعت ضد آب مراقبت کنم؟

مقاومت در برابر آب ساعت مچی

اول اینکه توصیه نمی شود ساعت ضد آب خود را در دوش آب گرم ، سونا یا جکوزی بپوشید، حتی اگر ساعت برای مقاومت در برابر آب مورد نیاز تست شده باشد.

بسیاری از مردم در واقع ماهیت یا خواص فلز را درک نمی کنند و در صورت بروز مشکل مقاومت در برابر آب در ساعتشان کورکورانه از تولید کنندگان یا خرده فروشان ساعت مچی شکایت می کنند. آنها متوجه نیستند که گرمای شدید می تواند باعث شود که قطعات فلزی با سرعت متفاوتی نسبت به واشرهای لاستیکی منبسط شوند واین باعث ایجاد منافذ کوچکی می شود که می تواند به قطرات آب اجازه نفوذ به ساعت را بدهد.

بنابراین تغییرات ناگهانی دما به ساعت مچی شما آسیب میزند. مراقب باشید پس از استفاده از ساعت خود در جکوزی به داخل استخر سرد نپرید.

پس از شنا یا شیرجه زدن در آب نمک، بلافاصله ساعت را در جریان آب شیرین بشویید. این کار از تجمع نمک و خوردگی حلقه قاب جلوگیری می کند.

برخی از مواد شیمیایی می توانند واشرها را خورده و آسیب پذیر کنند. آب با کلر بالا می تواند مشکلاتی را ایجاد کند، همچنین عطرهای اسپری شده و اسپری های مو به درزهای ساعت وارد می شوند و به واشرها آسیب می رسانند.

روش‌های مراقبت از ساعت های ضد آب

روش‌های مراقبت از ساعت های ضد آب

ساعت مچی

همچنین، در حالی که ساعت در آب فرو رفته یا هنوز خیس است، نباید دکمه ها / فشار دهنده های ساعت را فشار دهید، در حالی که ساعت در آب فرو رفته است، نباید تاج را بیرون بیاورید. اگر قاب، شیشه یا مهر و موم به هر طریقی آسیب ببیند، دیگر تضمینی برای ضد آب بودن ساعت نخواهد بود.

وجود بخار در قاب هر ساعتی  می تواند ظاهر شود، همانطور که میدانید این کاربه دلیل تغییر ناگهانی دما ایجاد می شود، یعنی زمانی که یک ساعت از یک اتاق سرد خارج می شود و در یک اتاق گرم قرار می گیرد، یا برعکس.

وجود بخار در ساعت مچی به این معنی نیست که ساعت به درستی کار نمی کند، اما برای ایمنی بالا، بهتر است ساعت مچیتان توسط تعمیرکار ماهر سرویس شود. باتری‌های ساعت‌های ضد آب باید توسط یک متخصص تعویض شوند تا در صورت لزوم بتوان مهر و موم آن را بررسی و تجدید کرد، در غیر این صورت ممکن است دیگر تضمینی برای ضد آب بودن ساعت وجود نداشته باشد .

همانطور که در بالا ذکر شد، مقاومت در برابر آب یک وضعیت دائمی نیست. به عنوان مثال، واشرهایی که در اطراف قاب پشتی و شیشه قرار دارند می توانند با گذشت زمان خراب شوند و باید به طور دوره ای توسط یک متخصص بازرسی و تعویض شوند.

بند های چرمی را می توان به گونه ای ساخت که در برابر آب نیز مقاوم باشند. با این حال، به طور کلی، تسمه های چرمی به راحتی با قرار گرفتن مکرر در معرض آب آسیب می بینند. بنابراین اگر قصد دارید ساعت خود را هنگام شنا بپوشید، به فکر خرید ساعتی با یک دستبند فلزی یا یک بند لاستیکی یا نایلونی غواصی باشید.

پیدا کردن بهترین ساعت های ضد آب و مقاوم در برابر آب

پیدا کردن بهترین ساعت های ضد آب و مقاوم در برابر آب

خرید ساعت مچی ضد آب

اگر به دنبال ساعت ضدآب جدیدی هستید، ما در پلاتین واچ ساعت های ضد آب متفاوتی برای انتخاب داریم. همچنین برای ایمن نگه داشتن مجموعه ساعت های خود در خانه، توصیه می کنیم مقاله باید ها و نباید ها نگهداری و افزایش عمر طولانی ساعت مچی را بخوانید.

و اگرتازه شروع به خرید ساعت مچی کرده اید. در اینجا معرفی ۱۰ برند معروف ساعت مچی برای شروع آورده شده است.

سخن آخر:

ویژگی ها و عملکردهای کاری بخش مهمی از انتخاب و خرید ساعت شما هستند. معیار های انتخاب ساعت مچی، شما را با ویژگی‌های ساعت مچی به‌روز می‌کند. ساعت‌های مردانه و ساعت‌های زنانه ما را در پلاتین واچ بررسی کنید تا ببینید کدام ساعت برای شما مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *