آموزش

پنج حقیقت درباره شرکت ساعت سیتیزن

ساعت سیتیزن

شرکت ساعت سیتیزن شاید یک سازنده بسیار محبوب و آشنا باشد. این برند برای ساعت های خوش ساخت، قابل اعتماد و قیمت مناسبش معروف است. اما چیزی که کمتر راجب به این برند کمتر بحث شده، تاریخ درخشان، مهارت های مهندسی و اولین ساخت های آن است. در این مقاله از سایت پلاتین واچ  درباره پنج حقیقتی که راجب برند سیتیزن وجود دارد و ممکن است برایتان جالب باشد، صحبت خواهیم کرد، تا انتهای این مطلب مارا همراهی کنید.

آنچه در این مطلب از پلاتین واچ خواهید خواند:

  • ساعت سیتیزن ساخت کجاست؟
  • تاریخچه برند سیتیزن
  • تکنولوژی‌های برند سیتیزن
  • حقایقی درباره برند سیتیزن
  • آیا ساعت‌های برند سیتیزن کیفیت خوبی دارد؟

1.قدمت برند سیتیزن به 100 سال می رسد.

این برند ساعت معروف، یعنی سیتیزن در سال 1918 تاسیس شد. قدمت آن را به 100 سال می رسد. خب، این ممکن است برای اکثر خوانندگان عادی، چندان خبر جالبی نباشد. اما ما در مورد محصولات جشن صدمین سالگرد سیتیزن صحبت میکنیم، محصولاتی مانند موج ماهوراه ای F990 و Citizen Caliber 0100 که در سال 2018 در Baselworld به عنوان دقیق ترین ساعت کوارتز مستقل(+/- 1 ثانیه در سال) معرفی شد.

برند سیتیزن

قدمت ساعت سیتیزن

نمایشگاه Baselworld نمایشگاهی برای ارائه نمونه اولیه یک ساعت جیبی در یک محفظه شیشه ای یاقوت کبود بود. این ساعت جدید ترین ساعت ویژه سیتیزن است که تا سال 2019 به صورت تجاری در دسترس باشد.

در مقاله جداگانه ای درباره تاریخچه پیدایش ساعت مچی صحبت کرده ایم، شاید برایتان جالب باشید که ساعت مچی طی چه مراحلی تولید شده است.

اولین شهروند حدوداً در سال 1924 برای امپراتور تایشو ساخته شد.

نام شهروند برای این برند ساعت در ابتدا توسط شهردار توکیو شینپی گوتو، که از دوستان بنیانگذار کامکیچی یامازاکی بود، پیشنهاد شد. گوتو از نام Citizen در حدود سال 1920 برای نشان دادن رویای ساعت‌های باکیفیت که هر شهروندی می‌تواند خرید کند، استفاده کرد. جالب و شاید طعنه آمیز باشد که، امپراتور وقت ژاپن، تایشو احتمالاً اولین کسی بود که صاحب ساعت سیتیزن شد.

2. سیتیزن همه چیز را خودشان میسازند

دومین حقیقت شگفت انگیز درباره این برند ساعت این خواهد بود که سیتیزن یکی از یکپارچه ترین تولیدکنندگان عمودی در جهان است. آنها تمام قطعات را در داخل ژاپن می سازند. برخلاف تصور ، همه قطعه ‌ها (از جمله قطعه ‌هایی که با نام شخص ثالث با برچسب Miyota فروخته می‌شوند) در ژاپن تولید می‌شوند. این برند هیچ مرکز تولیدی در خارج از کشور خود ندارند.

"ساعت

تمامی قطعات در داخل شرکت تولید می شوند. از مدارهای مجتمع گرفته، تا تراشه های الکترونیکی و قطعات مکانیکی. تنها استثنا این است که قطعات مورد استفاده در برخی از ساعت های Campagnola توسط La Joux Perret ساخته شده است. شرکتی که سیتیزن مالک آن است. و خارج از سوئیس تولید می کند.

سیتیزن کیس ها، صفحه، عقربه ها، عقربه ها را کاملاً در داخل محل خود می سازد. این برند ساعت حتی ماشین هایی که این قطعات را می سازند را هم خودش می سازد. جالب است بدانید که  کارخانه های سیتیزن امکانات تولیدی در شهر Miyota دارند، که میتواند میلیون‌ها قطعه مورد استفاده توسط اشخاص ثالث را در سراسر جهان تولید ‌کند.

پیشنهاد مطالعه: انواع موتور ساعت مچی

3.خط مونتاژ خودکار آنها قاتل صنعت سوئیس در اواخر دهه 1970 بود.

یکی از خطوط تولید اتوماتیک برند سیتیزن که در اواخر دهه 1970 برای تولید انبوه قطعات کوارتز شروع به کار کرد. این خط تولید امروزه ارتقا یافته و هنوز مورد استفاده قرار می گیرد.

این خط در کارخانه Iida در حال حاضر قادر به تولید یک قطعه کوارتز کامل در هر ثانیه است.  این عدد با محاسبات ریاضی نشان می دهد که این خط تولید اگر به طور مداوم در تمام سال کار کند، قادر به تولید 30 میلیون قطعه در سال است. نکته جالب و شگفت انگیز دیگردر این باره این است که امروزه ما می دانیم که سیتیزن حداقل 10 مورد از این خطوط را دارند.

"ساعت

حقیقت جالب دیگر در ارتباط با برند سیتزن این است که خط تولیدی که در برند سیتیزن به عنوان خط AT-3 شناخته می‌شود، تقریباً کاملاً اتوماتیک است و فقط برای راه‌اندازی و رفع مشکلات در صورت بروز ودر زمان راه اندازی آن نیاز به دخالت انسانی دارد.

البته خطوط تولید سریع مشابهی برای جابجایی های مکانیکی اندک وجود دارد، البته با نرخ تولید پایین تر کار می کنند. و با بالا رفتن مقیاس پیچیدگی قطعات، برند سیتیزن همچنین مانند بسیاری از تولیدکنندگان سوئیسی دارای خطوط تولید با مونتاژ به کمک انسان است.

در مقاله ای دیگر از سایت پلاتین واچ به معرفی 10 برند معروف ساعت مچی پرداختیم، شاید برایتان جالب باشید که رقبای برتر دنیای ساعت را بشناسید.

4. ساعت های رده بالای سیتیزن توسط میستر و فوق میسترها مونتاژ می شوند

اگرچه سیتیزن  دارای خط تولید فوق العاده انبوه هستند، اما ساعت های سیتیزن رده بالا، از جمله مدل های کوارتز مانند Citizen Chronomaster  ، توسط یک ساعت ساز منفرد که سیتیزن آن را Meisters و Super Meisters می نامد، مونتاژ می شود.

جالب است بدانید که برای واجد شرایط بودن به عنوان Super Meister (میستر ) ساعت ساز باید حداقل 30 سال تجربه در تولید سیتیزن داشته باشد. بیشتر آنها از مدرسه ساعت سیتیزن شروع می کنند و قبل از اینکه Super Meisters شوند، از متخصصین به میسترپیشرفت می کنند.

Meister و Super Meisters روی تمام ساعت‌های رده بالا کار می‌کنند و وظیفه مونتاژ، تکمیل و تنظیم تمام ساعت‌های Citizen بالا را بر عهده دارند.

5. بر روی قدرت نور، فوق العاده نازک، و دقت فوق العاده متمرکز هستند.

قدرت نور در ساعت های سیتیزن

در سال 1976، سیتیزن سلول خورشیدی کریسترون ،اولین ساعت کوارتز آنالوگ با انرژی نور در جهان را منتشر کرد.

هشت سلول خورشیدی تک کریستالی که بر روی صفحه تنظیم شده اند تا باتری ثانویه را شارژ کنند. سلول خورشیدی کریسترون و اولین ساعت کوارتز آنالوگ با انرژی نور را میسازند. شاید برایتان جالب باشد که این فناوری هنوز در حال تولید است. البته بر طبق آخرین مشخصات ساعت های بسیار محبوب Eco-Drive آنها به روز شده اند.

خیلی باریک و ظریف بودن ساعت ها

برند سیتیزن همچنین بر ساعت های فوق باریک تمرکز دارد.  در سال 1962، Diamond Flake  نازک ترین ساعت مردانه با ثانیه های مرکزی در بازار بود. این قطعه فقط 2.75 میلی متر ضخامت دارد و در صورت محفظه، چندین مدل بین 4 تا 5 میلی متر در دسترس بود. این ظرافت با استفاده از یک ساختار چرخ دنده منحصر به فرد متفاوت از چرخ دنده دوم مرکز استاندارد به دست آمد. برخی از نسخه ها از 31 سنگ برای افزایش کارایی چرخ دنده استفاده می کردند.

"ساعت

در سال 1978، آنها نازک ترین ساعت کوارتز را ساختند که اندازه حرکت آن تنها 1.00 میلی متر بود. سیتیزن مدار مجتمع را توسعه داد و نوسانگر کریستالی داخلی نیز دقت 10± ثانیه در ماه داشت. نوسان ساز یک نوسان ساز کریستالی نازک است. و در شیشه محصور است.

این اهداف دوگانه در Eco-Drive On در سال 2016، ، ترکیب شدند. ساعت  سیتیزن ساخته شده از این ترکیب دارای حرکتی به ضخامت 1.00 میلی متر است که از 85 جزء تشکیل شده است.  قاب این فناوری جدید سیتزن فقط 2.98 میلی متر بود.

در حال حاضر ساعت‌های Eco Drive سنگ بنای استراتژی Citizen هستند، همان‌قدر که دنبال دقت فوق‌العاده هستند.

ساعت های فوق العاده دقیق

"برند

دقت و دقت فوق العاده بالا نیز در اولویت های ساخت ساعت مچی های این برند بود. در سال 1975 کریسترون مگا با دقت سالانه ± 3 ثانیه معرفی شد. این ساعت  به طور مداوم توسط برند سیتیزن بهبود می یابد و دقت را به ±10 ثانیه در سال می رساند.  ساعت‌های دقیق فعلی Citizen دقت بالاتری در حدود ± 5 ثانیه در سال ارائه می‌کنند. دقتی که با Longines VHP  مطابقت دارد.

با این حال، سیتیزن در سال 2018، زمانی که نمونه اولیه کالیبر 0100 را در یک ساعت جیبی با محفظه شیشه ای یاقوت کبود نشان داد. به دقت بی سابقه ± 1 ثانیه در سال رتبه بندی شده بود، این رکورد را دوباره ثبت کرد.

و اما  ترکیبی از دقت فوق العاده و قدرت نوری در برخی از این ساعت مچی ها یافت می شود. یک مثال استفاده از فناوری‌های GPS  و امواج ماهواره‌ای است که بر روی Eco-Drive با انرژی سبک، کار می‌کنند. نتیجه آن یکی از چندین ساعت سیتیزن با عنوان Citizen Satellite Wave GPS Super Titanium F990  است.

 

"ساعت

و در آخر باید به این نکته اشاره کنیم که ساعت مچی برند سیتیزن مانند بقیه ساعت ها ظاهر ساده‌ای دارند ولی در عین حال از تکنولوژی بسیار پیشرفته برخوردار هستند. بنابراین این ساعت ها خیلی راحت از نظر ظاهر، قابلیت کپی برداری دارند. برای اینکه بتوانید ساعت های اصل و تقلبی را بشناسید پیشنهاد میکنم مقاله روشهای تشخیص ساعت مچی اصل از تقلبی را از همین سایت مطالعه نمایید.

سخن آخر

ساعت های سیتیزن بسیار ساعت های با کیفیتی هستند. به به جرات می توان گفت این ساعت مچی ها نه تنها خوب بلکه عالی هستند! ساعت مچی های این برند در سراسر جهان به راحتی در دسترس است. اما یکی از مشکلاتی که همواره خریداران ساعت مچی با آن مواجه هستند، یافتن فروشگاه‌های معتبر برای خرید ساعت سیتیزن اصل است. فروشگاه پلاتین واچ نمایندگی رسمی ساعت سیتیزن در ایران است. شما می توانید تنوع بالایی از ساعت های سیتیزن را در این وبسایت مشاهده کنید و با بهترین قیمت موجود در بازار خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *