آموزش

کوتاه کردن بند ساعت به آسان‌ترین روش

روش کوتاه کردن بند ساعت

روش کوتاه کردن بند ساعت: همه ی ما می دانیم ساعت از وسیله هایی است که به شیک پوشی ما کمک زیادی می کند. اما وقتی اندازه ساعت خیلی کوتاه باشد، طوری که نتوانیم آن را ببندیم یا خیلی بلند باشد که آویزان بماند در واقع تیپ مان بهم می خورد و جلوه ی بدی دارد! بخاطر همین بند ساعت مچی باید مناسب و به اندازه باشد. اما اگر بند ساعت مچی شما بلند است و می خواهد آن را خودتان کوتاه کنید باید با روش کوتاه کردن بند ساعت آشنا باشید! برای اطلاعات بیشتر در مورد روش کوتاه کردن بند ساعت با پلاتین واچ همراه باشید.

مراحل کوتاه کردن بند ساعت مچی

  1. اندازه گرفتن دقیق بند ساعت متناسب با مچ دست
  2. محیط و شرایط درست و مناسب برای کار
  3. جمع کردن ابزار
  4. درآوردن پل های اتصال
  5. وصل کردن دوباره

اندازه گرفتن دقیق بند ساعت متناسب با مچ دست

در اولین مرحله از کوتاه کردن بند ساعت باید به اندازه ساعت توجه کنیم. اگر ما هنگام در آوردن پین از جای نامناسبی این کار را انجام دهیم یا اگر پین اشتباهی را برداریم بند ساعت نامتعادل و نامنظم خواهد شد. برای این که اندازه دقیق خارج کردن پین ها را بدانیم ساعت را در محلی که در مچ خودتان می ندید اندازه بگیرید و سفت کنید. پین ها را آزاد کنید تا بند روی مچتان به صافی و درستی قرار بگیرد بخاطر این که قفل ساعت در جای مناسب قرار بگیرد. به تعدا مناسب از هر دو طرف پین ها را خارج کنید تا تعادل حفظ شود و تغییری در زیبایی و نظم آن ایجاد نشود.

محیط و شرایط درست و مناسب برای کار

در کوتاه کردن بند ساعت باید محیط و شرایط مناسب باشد چون که باز کردن و پین ها کار سخت و ظریفی است! باید محیط طوری باشد که در آن عاملی باعث نشود که حواسمان پرت شود. همچنین نور در کوتاه کردن بند ساعت تاثیر بسزایی دارد باید نور کافی باشد نه کم باشد نه زیاد باشد. برای گم نشدن قطعات کوچک بهتر است برای نگهداری از آن ها از یک ضرف کوچک استفاده کنید تا از گم شدن آن ها جلوگیری کند!از پارچه نرم و کدر برای زیر دست هایتان استفاده کنید شاید برای تان عجیب باشد! ولی برای جلوگیری از صدمه خوردن ساعت در اثر افتادن کمک می کند. سعی کنید در محیطی شروع به کار کنید که مزاحم کسی نباشید چون ممکن است از ابزاری مثل چکش استفاده کنید.

محیط و شرایط درست و مناسب برای کوتاه کردن بند ساعت مچی

جمع کردن ابزار

در سومین مرحله از کوتاه کردن بند ساعت باید از ابزار های مناسب استفاده کنید تا کارتان اصولی پیش برود. قبل از این که کار کوتاه کردن بند ساعت را شروع کنید یکبار چک کنیدکه همه ابزار ها موجود باشد. برای این که شما بتوانید پین ها را خارج کنید البته به صورت اصولی به یک جایگاه ویژه و سوزن خارج کننده پین و به یک چکش سر گرد نیاز دارید.جمع کردن ابزار برای کوتاه کردن بند ساعت مچی

درآوردن پل های اتصال

از مراحل کوتاه کردن بند ساعت مچی به سخت ترین مرحله و حساس ترین مرحله رسیده ایم. که این مرحله را باید با دقت فراوان و با احتیاط و اصولی انجام دهید. این مرحله در آوردن و یا همان خارج کردن پل های اتصال هست، فلش های کوچکی در پشت بند فلزی وجود دارد که نشان دهنده این است که پین از کدام سمت باید خارج شود.بند ساعت مچی را به گونه ای روی نگه دارنده قرار دهید جای که قرار است پین خارج شود به سمت پایین باشد.

اگر شما نگه دارنده ندارید می توانید به جای نگه دارنده از فوم استفاده کنید! حال سوزن سر گرد را پشت پینی که می خواهید قرار دهید. در این مرحله با احتیاط شروع کنید با چکش به زدن ضربه های آرام ولی مداوم بهد از مدتی که پین خارج شد. از انگشت یا انبر کوچک برای براشتن پین از محل استفاده کنید و در ظرفی که آماده کرده بودید قرار بدهید. اما یک نکته مهم باید خیلی دقت داشته باشید که قطعاتی که باز می کنید گم نشود.

درآوردن پل های اتصال برای کوتاه کردن بند ساعت مچی

وصل کردن دوباره

اما می رسیم به آخرین مرحله! به مرحله ی وصل کردن قطعات و اتمام کار! بعد از خارج کردن تعداد مورد نظری از پین ها البته متناسب با اندازه مچ خودتان باید بند ها را بهم وصل کنید. در آخرین مرحله کار هایی که اول انجام دادیم هنگام باز کردن پین ها آن ها را به صورت معکوس انجام دهید! در صورتی که محل خروج به خودتان باشد بند را همان طور در دستتان بگیرید. پین را داخل پل قرار دهید و جای پین را با چکش و سوزن محکم کنید. و با طرف دیگر بند نیز همین کار را انجام دهید بعد از اتمام کار ساعت را چند بار باز کنید و ببندید تا مطمئن شوید.

اما کلام آخر

ساعت زمان را نشان می دهد و زمان برای همه ما ارزشمند است اما بلند بودن بند آن و اندازه نامناسب باعث میشه ما بعضی مواقع ساعت را به درستی نبینیم یا باعث بد تیپ شدن می شود. اما اگر بخواهید خودتان بند ساعت را با روش درست کوتاه کنید ما روش کوتاه کردن بند ساعت مچی را در اختیارتان قرار داده ایم. اما اگر نگران ساعت مچی خودتان هستید! که موقع کوتاه کردن بند ساعت صدمه ای ببیند می توانید این کار را به تعمیر کار های حرفه ای بسپارید و با پلاتین واچ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *