آموزش

روش عقب کشیدن ساعت مچی

روش عقب کشیدن ساعت مچی: در 30شهریور ماه ساعت 24 ساعت ها یک ساعت به عقب کشیده می شود! ولی روش عقب کشیدن ساعت مچی در انواع مختلف فرق دارد ممکن است بعضی از آن ها به هم تشابه داشته باشند. اما همچنین تفاوت هایی نیز دارند! البته بجز تفاوت آن ها در کشیدن ساعت به عقب نیز تفاوت های ظاهری و تفاوت های کاربردی و همچنین تفاوت های دیگری نیز دارند. در این مقاله میخواهیم که روش عقب کشیدن ساعت مچی  البته انواع آن را با شما در میان بگذاریم. برای اطلاعات بیشتر با پلاتین واچ همراه باشید.

عقب کشیدن انواع ساعت مچی

  1. روش عقب کشیدن ساعت مچی عقربه ای
  2. روش عقب کشیدن ساعت مچی دیجیتال

روش عقب کشیدن ساعت مچی عقربه ای

در این قسمت روش عقب کشیدن ساعت مچی عقربه ای را مرحله به مرحله توضییح خواهیم داد:

  • باز کردن ساعت از دست
  • کشیدن دسته کوک از داخل ساعت به صورت یک مرحله
  • چرخاندن کوک جهت عقربه های ساعت
  • چرخاندن دسته کوک به اندازه 23 ساعت

روش عقب کشیدن ساعت مچی عقربه ای

باز کردن ساعت از دست

برای شروع به عقب کشیدن ساعت مچی عقربه ای ابتدا باید ساعت را از دست تان باز کنید! برای راحت تنظیم کردن ساعت لازم است و ممکن است اگر تاج یا همان دسته کوک را بچرخانید و کلا موتور ساعت آسیب برسد! پس بهتر از قبل از شروع حتما ساعت را باز کنید.

کشیدن دسته کوک از داخل ساعت به صورت یک مرحله

این مرحله از عقب کشیدن ساعت مچی عقربه ای بسیار راحت است! دسته کوک را کمی تا یک مرحله بیرون بکشید تا بتوانید آن را تنظیم کنید. اگر ساعت شما روز شمار و تاریخ شمار دارند آن را باید دو مرحله بیرون بکشید، چون در مرحله اول ساعت تنظیم می شود ولی در مرحله دوم تاریخ و روز تنظیم می شود.

چرخاندن کوک جهت عقربه های ساعت

در تنظیم ساعت دقت کنید که تنظیم را به 12 شب نگذارید چرا؟ چون که این ساعت برای زمان تغییر روز و تاریخ است و تا 5 صبح ادامه دارد. اگر این کار را انجام دهید موتور ساعت خراب خواهد شد و ممکن است لطمه ای اساسی ببیند پیشنهاد می شود ساعت 23 شب این کار را انجام دهید. یا اگر نتوانستید این موقع انجام دهید میتوانید این کار را به فردا موکول کنید.

چرخاندن دسته کوک به اندازه 23 ساعت

یک نکته ی خیلی مهم وجود دارد که اگر شما 11 ساعت دسته کوک را چرخش بدهید ساعت شما موقع ظهر را نشان می دهد! پس در نتیجه تاریخ شما و روز شمار شما از 12 ظهر به بعد شروع به کار می کند و حرکت می کند همچنین عوض می شود. و این بدین معناست که شما اگر ساعت 18(6بعد از ظهر)  خودتان را مشاهده کنید در واقع برای شما تاریخ فردا را نشان خواهد داد. در این موقع ساعت شما به درستی نشان داده می شود فقط تاریخ و روز شما اشتباه خواهد بود در مرحله آخر کوک ساعت را به جای خودش باز گردانید.

در مرحله آخر کوک ساعت را به جای خودش باز گردانید.

روش عقب کشیدن ساعت مچی دیجیتال که ساعت تابستانی دارد

  1. برای در آوردن ساعت به حالت اولیه که روز و تاریخ در آن نمایش داده شود باید دکمه مد (Mode) را فشار بدهید.
  2. پس از نمایان شدن صفحه اصلی به مدت زمان 3تا 5 ثانیه دکمه ادجاست(ADJUST) را نگه بدارید. در این صورت صفحه چشمک می زند و برای تغییرات لازم آماده است
  3. و در این مرحله برای نمایان شدن کلمه DST دکمه مد را کمی فشار دهید.
  4. برای خاموش یا روشن شدن DST دکمه آلتیمر را فشار دهید.
  5. در آخر کار با خاموش کردن DST یا همان ساعت تابستانی مشاهده میکنید که ساعت به درستی تنظیم شده است. برای خارج شدن از تنظیمات دکمه ادجاست (ADJUST) را به آرامی فشار دهید تا خارج شود.

روش عقب کشیدن ساعت مچی دیجیتال که ساعت تابستانی دارد

روش عقب کشیدن ساعت مچی دیجیتال که ساعت تابستانی ندارد

  1. با فشردن دکمه مد(MODE) ساعت نمایش داده می شود.
  2. پس از نمایان شدن صفحه اصلی به مدت زمان 3تا 5 ثانیه دکمه ادجاست(ADJUST) را نگه بدارید. در این صورت صفحه چشمک می زند و برای تغییرات لازم آماده است
  3. برای انجام تنظیمات ساعت دکمه آلتیمتر (ALTI) را فشار دهید و با این کار اعدا ساعا تغییر می کند. با زدن این دکمه برای چندیدن بار ساعت مورد نظرتان تغییر دهید.
  4. برای تنظیم کردن دقیقه شمار ساعت کافی است دکمه اد جاست (ADJUST) را کمی بفشارید. وقتی دقیقه شمار چشمک می زند و برای انتخاب عدد مورد نظر دکمه اد جاست (ADJUST) را فشار دهید.
  5. برای ثبت تنظیمات و اتمام کار دکمه ادجاست (ADJUST) را نگه بدارید تا کار اتمام یابد.

روش عقب کشیدن ساعت مچی دیجیتال که ساعت تابستانی ندارد

حرف آخر

دقیق بودن زمان باعث برنامه ریزی دقیق نیز می شود، اما تنظیم کردن آن مهم ترین کار برای داشتن زمانی دقیق است که پلاتین واچ قبل از هر چیزی قصد دارد در اختیار شما اطلاعات کافی و درست را قرار دهد. عقب کشیدن ساعت مچی بسیار کار راحتی است البته با داشتن دانسته های کافی و صحیح که ما روش عقب کشیدن ساعت مچی آن هم در انواعش را در اختیار شما قرار داده ایم ما همیشه در کنارتان هستیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *