آموزش

نحوه تعویض باتری ساعت مچی

نحوه تعویض باتری ساعت مچی

نحوه تعویض باتری ساعت مچی: یکی از مهم ترین اشیاهایی که ما در زندگی روزمره با آن سرو کار داریم و یک وسیله کاربردی به حساب می آید ساعت مچی است. اما وقتی باتری این وسیله تمام می شود دیگر کاربردی ندارد! باید در این مواقع هر چه زودتر برای تعویض باتری اقدام کنیم. برای تعویض باتری دو راه وجود دارد از جمله: اولین راه مراجعه به یک ساعت ساز حرفه است. اما اگر قصد دارید خودتان باتری ساعت مچی را تعویض کنید باید نحوه تعویض باتری ساعت مچی را بدانید. چون یک کار بسیار حساسی است برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تعویض باتری ساعت مچی با پلاتین واچ همراه باشید.

مراحل نحوه تعویض باتری ساعت مچی

تعویض باتری ساعت مچی کاری بسیار حساس است و لازمه ی آن دقت بسیار بالا هست. برای آشنایی بیشتر با مراحل نحوه تعویض باتری ساعت مچی با ما همراه باشید:

  1. جدا کردن قاب پشتی
  2. کنار زدن واشر
  3. پیدا کردن و جدا کردن باتری
  4. جایگزین کردن باتری جدید
  5. چک کردن ساعت برای درست کار کردن
  6. جا گذاشتن قاب و واشر

ابزار لازم

در نحوه تعویض باتری ساعت مچی ابزار نیز مهم است. برای شروع کار باید از یک پارچه ی نرم، موچین باریک، و یک پیچ گوشتی کوچک مورد نیاز است. البته توجه داشته باشد که ابزار هنگان تعمیر باعث خش یا ضربه به ساعت نشود.

ابزار لازم برا تعویض باتری ساعت مچی

جدا کردن قاب پشتی

نحوه تعویض باتری ساعت مچی مراحلی دارد که در مرحله اول ابتدا باید قاب پشتی را جدا کنید. در بخش پشتی ساعت های مدرن و جدید معمولا دارای قاب های قابل تعویض هستند. در لبه قاب یک تو رفتگی وجود دارد و می توانید با استفاده از این تو رفتگی قاب را جدا کنید! برای جدا کردن قاب از ساعت از یک پیچ گوشتی سر صاف کوچیک (یا یک تیغ باریک) اسفاده کنید، پیچ گوشتی را در لبه ی قاب قرار بدهید و با دقت زیاد و با احتیاط به طرف بالا فشار بدهید.

با این کار قاب کمی شل می شود فقط دقت داشته باشید اگر قاب ساعت شما با پیچ بسته شده باشد. از یک پیچ گوشتی برای باز کردن آن استفاده کنید البته پیچ گوشتی باریک باشد بهتر است. بعد از آن قاب را از ساعت مچی جدا کنید، اما در تعدادی از ساعت های مچی  در قاب پشتی آن ها شکاف بزرگتری وجود دارد. به مقداری بزرگ است که حتی می توانید با یک سکه و فشار دادن آن به سمت بالا قاب را از ساعت مچی جدا کنید.

جدا کردن قاب پشتی ساعت مچی

کنار زدن واشر

این مرحله از نحوه تعویض باتری ساعت مچی نیز دقت بسیاری میخواهد! معمولا پس از برداشتن قاب پشتی با یک پوشش پلاستیکی یا حلقه لاستیک مواجه می شوید آن را نیز بردارید یا جدا کنید. با این کار قسمت داخلی ساعت را می توانید مشاهده کنید برای برداشتن آن حلقه یا پوشش پلاستیکی از یک چاقوی کوچک و ظریف و یا موچین می توانید استفاده کنید. البته نکته مهمی نیز وجود دارد که شما قبل از این که حلقه لاستیکی را جایگزین کنید آن را به طور کامل تمیز کنید.

کنار زدن واشر ساعت مچی

پیدا کردن و جدا کردن باتری

وقتی که باتری برای شما نمایان شد دقت داشته باشید!  که قسمت بالای باتری ساعت مچی کدام سمت است! تا بتوانید باتری جدید را به همان مدل و در همان سمت جایگذاری کنید. معمولا روی باتری گیره های پلاستیکی وجود دارد و شما می توانید آن گیره ها را با موچین بلند کنید و با پیچ گوشتی آن را شل کنید.

پیدا کردن و جدا کردن باتری

جایگزین کردن باتری جدید

از مراحل نحوه تعویض باتری ساعت مچی می رسیم به جایگزین کردن باتری جدید! در این مرحله نیز به یک موچین نیاز دارید باتری جدید را با موچین در محل باتری قرار دهید. با دقت بالا و به آرامی فشار دهید تا با محل شکاف خوب چفت شود.

جایگزین کردن باتری جدید ساعت مچی

چک کردن ساعت برای درست کار کردن

در این مرحله از نحوه تعویض باتری ساعت مچی باید ساعت را با دقت و به آرامی برگرداند تا چک کنید! اگر درست کار کرد و عقربه ها شروع به حرکت کردند می توانید به کار خود ادامه دهید. اگر درست کار نکرد و عقربه ها شروع به حرکت نکردند! احتمال دارد ساعت عیبی داشته باشد یا باتری جدید آسیب دیده باشد. به هر حال اگر ساعت به درستی کار نکرد ساعت مچی را نزد تعمیر کار حرفه ای ببرید تا آن را درست کند.چک کردن ساعت برای درست کار کردن

جا گذاشتن قاب و واشر

اگر برای شما روشن شد که ساعت به درستی کار می کند میتواند مرحله اول و دوم را به صورت معکوس انجام دهید! یعنی حلقه پلاستیکی  و قاب پشتی را جاگذاری کنید البته هر دو را با دقت انجام دهید.

علائم نشان دهنده نیاز به تغییر باتری

  1. متوقف شدن ساعت به طور کامل
  2. پریدن عقربه ثانیه شمار در فواصل 5 ثانیه ای
  3. درست نشان ندادن ساعت

چند کلامی برای شما عزیزان

در آخر از مطالعه شما بسیار سپاسگزاریم اما پلاتین واچ در کنار ارائه ساعت هایی با عمر بالا اطلاعات نگهداری آن را نیز در اختیار شما قرار داده تا شما همیشه از خرید تان راضی باشید. اما اگر میخواهید در وقت تان صرفه جویی کنید و نحوه تعویض باتری ساعت مچی برای شما سخت است می توانید آن را با خیال راحت به ما بسپارید پلاتین واچ همیشه در کنار شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *