آموزش

آشنایی با انواع بند ساعت مچی

انواع بند

انواع بند ساعت مچی: همه ی ما می دانیم داشتن اطلاعات کافی کمک زیادی در انتخاب ما میکند! و ما میتوانیم خرید مطمئن تری داشته باشیم این مورد در خرید ساعت نیز همینطور هست. یکی از اجزای مهم در ساعت مچی بند ساعت است که انواع بند ساعت مچی وجود دارد که  جنس آن باعث طولانی شدن عمر و همچنین زیبایی ساعت میشود، و انتخاب نوع بند بر اساس سلیقه هر فرد است. برای اطلاعات بیشتر با پلاتین واچ همراه باشید.

انواع بند ساعت مچی:

  • بند چرمی معمولی
  • بند چرمی دوخته شده
  • بند چرم اگزاتیک
  • بند فلزی
  • بند پلاستیکی
  • بند نایلونی
  • بند باند
  • بند ریلی
  • بند ناتو
  • بند صدفی
  • بند مهندس
  • بند رئیس جمهور
  • بند پرلون
  • بند زولو

بند چرمی معمولی

این نوع بند از انواع بند ساعت مچی کلاسیک ترین بند و همچنین با طراحی ساده است! این نوع بند برای افرادی مناسب است که میخواهند این ساعت را در محیطی اداری استفاده کنند و در سایر مواقع از آن استفاده نمیکنند، و برای راحتی با در نظر نگرفتن ظاهر براق میتوانند با استفاده از بالشتک اضافی در بخش داخلی از آن ها استفاده کنند. و اما پلاتین واچ به شما توصیه میکند که به جای سوزن معمولی از قلاب مستقر کننده استفاده بکنند، و این قلاب به کاهش ساییدگی بند کمک میکند چون که وقتی بخواهید بند ساعت را باز کنید آن را نباید از بین محافظ بیرون کشید.

بند چرمی معمولی ساعت

بند چرمی دوخته شده

وقتی در بند چرم معمولی بخیه  ایجاد می شود، بند چرم معمولی به بند چرمی دوخته شده تبدیل میشود. این نوع بند یک انتخاب مناسب همراه با یک تیپی است که با آن تیپ بتوان شلوار جین پوشید! و از بهترین نوع بند از انواع بند ساعت مچی است.

بند چرمی دوخته شده ساعت

بند چرم اگزاتیک

این نوع بند که بند اگزاتیک دارد معمولا قابل استفاده با لباس های رسمی است. اما یک چیز تعجب آور وجود دارد که هیچ چیز نمی‌تواند یک بند تمساح سیاه را برای لباس رسمی با ظاهری چشم نواز و زیبا به یک بند مناسب تبدیل کند. همچنین عالی ترین انتخاب بین انواع بند ساعت مچی است که مناسب برای تیپ هایی است که از کراوات سیاه استفاده میشود هزینه آن  بیشتر از بند چرم های دیگر است.

بند چرم اگزاتیک ساعت

بند فلزی

از مشهور ترین و معروف ترین مدل های بند ساعت، نوع استیل و فلزی است. بند های فلزی در سبک های بسیار دیگری نیز وجود دارد ونیز تنوع رنگ زیادی دارند و انواع رنگ آن زیبایی بسیار زیادی را می بخشد. نوع و جنس بند می تواند توسط فلزات مختلف و با درجه های متفاوت برای مثال: طلای سفید، پلاتین، فولاد ضد زنگ طراحی و ساخته میشود.

بند فلزی ساعت

بند پلاستیکی

هر بند طرفدار های خالص خودش را دارد چون هر کس سلیقه ی خودش را دارد. اما بیشتر استفاده از این نوع بند در ساعت های هوشمند است. بخاطر این است که این نوع از بند ها مقاومت بسیاری در برابر  آب و تعریق دارند، اما کاربرد جالب این نوع از ساعت هانسبت به سایر انواع بند ساعت مچی در ورزش هایی مانند: دو میدانی، غواصی هست.

بند پلاستیکی ساعت

بند نایلونی

این نوع بند ها از مواد مصنوعی ساخته می شوند، وقتی این ساعت را لمس می کنیم نرمی و لطافت خاصی را احساس میکنیم. اما یکی از بهترین ویگی های خاص این نوع بند ها با دوام و سبک بودن آن ها است. این نوع ساعت معمولا برای افرادی مناسب هست که در طولی رزمرگی هایشان فعالیت های بسیار زیادی انجام میدهند.

بند باند

این نوع بند از نیروی هوایی آلمان  الگو گرفته شده است که در یک لایه اضافی دیگر از روکش چرمی در زیر بند قرار گرفته است. این لایه باعث می شود که در شرایط مختلف  فلز بر روی بند تاثیری نگذارد و پوسته پوسته نشود. از مهم ترین ویژگی این نوع بند این است که عرق را جذب میکند، همچنین انتخاب بهتری برای افرادی است که نسبت به فلز حساسیت دارند.

بند ریلی

این نوع بند ها بخاطر یک ویژگی از دیگر بند ها متمایز است. این ویژگی داشتن سوراخ های بزرگ در زیرلبه های سوراخ شده است. معمولا بند های ریلی از جنس چرم است، و برای ساخت آن از طرح دستکش های مسابقه الگو گرفته شده و این نوع بند بهترین انتخاب در فصل های گرم است.

بند ناتو

از این نوع بند معروف هر یک از افراد حداقل یک بار استفاده کرده اند و در ساخت آن با انواع بند ساعت مچی دیگر متفاوت هست چون که بیشتر از جنس نایلون استفاده می شود اما بند چرم ناتو نیز وجود دارد. استفاده از این نوع بند به دلیل ارزان بودن و دوام بیشتر و سبک بودن رایج است.

بند ناتو ساعت مچی

بند صدفی

این نوع بند نسبت به انواع بند ساعت مچی یک کلاسیک واقعی است و یکی از معروف ترنوع بند های فلزی در بین مارک ها است. ویژگی اصل این نوع بند طراحی و ساخت متقارن پیوند های فلزی هست، چون پیوند ها یکسان هست به همین دلیل ظاهری ساده دارند. و این نوع بند با تیپ اسپرت مناسب است.

بند صدفی ساعت مچی

سخن آخر

پلاتین واچ سعی دارد با ارائه مطالب کافی در مورد انواع بند ساعت مچی شما را در انتخاب مطمئن و درست راهنمایی کند، و همچنین محصولاتی را با کیفیت عالی به شما رائه دهد البته با قیمتی مناسب اگر میخواهید ساعت با کلاس و مناسب بامحیطی که می رود را داشته باشید با پلاتین واچ همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *