آموزش

انواع عقربه های ساعت مچی

انواع عقربه های ساعت مچی: از قدیم گفته اند که وقت طلاست!  اما به ما درست برنامه ریزی کردن برای استفاده درست از زمان را یاد نداده اند. یکی از اشیا های مهم که اگر قدرش را بدانیم جزوی از ما حساب می شود. این اشیای مهم ساعت است که همیشه وقت را به ما نشان می دهد. اما بعضی از افراد بخاطر سیلقه های شان ساعت های متفاوتی با بند متفاوت و ظاهر متفاوت و همچنین با عقربه های متفاوت انتخاب می‌کنند! و این انتخاب بر اساس راحتی خود هست که با کدام عقربه راحت تر زمان را می بینند. انواع عقربه های ساعت مچی موجود هست که میتوان آن ها را با خیال راحت در کنار راهنمایی پلاتین واچ خریداری کنید، با ما همراه باشید

انواع عقربه های ساعت مچی

عقربه ها در ظاهر ساعت و دقیق نشان دادن آن نیز تاثیر بسزایی دارد برای آشنایی با انواع عقربه های ساعت مچی با ما همراه باشید:

  • عقربه ساعت کلیسایی
  • عقربه ساعت مدادی
  • عقربه ساعت برژیت
  • عقربه ساعت پیکانی
  • عقربه ساعت باتون
  • عقربه های ساعت آلفا

عقربه ساعت کلیسایی

این نوع عقربه از زیبا ترین نوع از انواع عقربه های ساعت مچی است. اگر تا به این زمان به کلیسا رفته باشید! در هنگام ورود رنگ شیشه های کلیسا نظر شما را به خودش جلب خواهد کرد! ساعت کلیسایی به دلیل این که در ساخت آن ها از شیشه های رنگی کلیسای اروپایی القا شده است به این نام معروف است. اما این نوع عقربه یک طراحی و ساخت بسیار دقیق  با عقربه دقیقه شمار باریک و عقربه ساعت شمار پهن دارد. چند تا از القاها و الگو های Mont Blanc  از جمله مدل 1858 از این نوع مدل استفاده کردند.

عقربه ساعت کلیسایی

عقربه ساعت مدادی

عقربه ساعت مدادی یکی از جالبترین طراحی از انواع عقربه های ساعت مچی است. همانطور که از نام این نوع عقربه پیداست مثل مداد های کلاسیک چوبی این عقربه صاف است. مانند مدادی می ماند که تازه تراشیده شده است و همین طور دارای نوکی تیز هستند عقربه ها میتواند نورانی باشند یا با رنگ های مختلف! برای مثال ساعت های پنرال Luminor از این نوع هستند.

عقربه ساعت مدادی

عقربه ساعت برژیت

برژیت نیز از انواع عقربه های ساعت مچی محسوب می شود. نام این عقربه از نام یک ساعت ساز معروف و قدیمی فرانسوی گرفته شده و به افتخار این فرد این مدل از عقربه را به نام او انتخاب کردند. این نوع عقربه در نزدیکی انتهای نوک تیز خود دارای حلقه ای توخالی و گرد هست.

عقربه ساعت برژیت

جالب این جا هست که برخی افراد به دلیل این که این نوع عقربه گرد است آن را با میوه ها شبیه می دانند! و آن را (پوم) می نامند. اما اکثر افراد همان برژیت را مناسب و استاندارد میدانند! از نمونه های معروف و محبوب این نوع عقربه ها در طراحی های کلاسیک  ساعت های برژیت مشاهده می شود. از جمله به Breguet Marine Mechanical میتوان اشاره کرد.

عقربه ساعت پیکانی

از پر رواج ترین نوع از انواع عقربه های ساعت مچی عقربه ساعت پیکانی است. که اکثر آن را در ساعت مچی ها یا در ساعت های دیواری مشاهده می کنیم. همینطور که از نام این نوع عقربه پیدا است انتهای این نوع به صورت پیکانی و به نوک تیز ختم می شود.

این نوع عقربه از محبوب ترین و پر استقاده ترین نوع از انواع عقربه های ساعت مچی است. که از نمونه های مدل پیکانی می توان به ساعت اتوماتیک

The Omega Seamaster Planet Ocean اشاره کرد. و همچنین ساعت های Dive با سری های Seiko SKX از این نوع عقربه استفاده می کنند.

عقربه ساعت پیکانی

 

عقربه ساعت باتون

احتمال این که شما این نوع عقربه را دیده اید ولی نام آن را نمی دانستید! این نوع عقربه از انواع عقربه های ساعت مچی بارک تر و صاف تر است و ضخامت یکسانی دارد. رو این نوع را میتوان به یک رهبر ارکستر تشبیه کرد که نوازندگان از او هدایت می گیرند! از مدل عقربه باتون در طراحی های کلاسیک و مینیمالیستی استفاده می کنند.

عقربه ساعت باتون

عقربه های ساعت آلفا

این نوع عقربه در مر کز صفحه دارای ابتدای پهن می باشد و در بین ساعت مچی رایج است. این نوع عقربه نوکی تیز و باریک دارد و نمنه ای از این نوع عقربه میتوان به the Parmigiani Fleurier Tonda Metrographe اشاره کرد.

عقربه های ساعت آلفا

حرف پایانی

عقربه های ساعت چون زمان را به ما نشان می دهد، باید در انتخاب آن ها دقت زیادی داشته باشیم. چون وقت مان ارزشمند هست و باید ارزش قائل بشویم و برای انتخابی درست باید همیشه اطلاعات مان قوی و درست باشد پلاتین واچ همیشه سعی می کند تا اطلاعاتی درست را در اختیار شما بگذارد. اما اگر میخواهید ساعت هایی با انواع عقربه را ببینید و مقایسه کنید به سایت ما مراجعه کنید ما همیشه در کنارتان هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *